självförtroende

Alla. Precis alla ska alltid klaga på sig själva. Även jag gör det. Så länge man bara klagar på sig själva och fortsätter hitta fel så kommer man bara se felen. Du kommer inte se resten, allt bra på dig själv. För det är just när du tänker bara på felen som dom kommer komma fram mer för just dig. Även fast ingen annan ser dom..
.
Man ser ut på olika sätt. Och det är bara att acceptera det. Alla kan inte se likadana ut. Och det är ju bra. Tycker jag i alla fall. En sak som jag ahr tänkt på är att dom flesta har likadana värderingar på vad som är "snyggt". Men vem är det egentligen som bestämmer det? Vem säger att bara för att du inte ser ut på ett sätt så ser du inte bra ut? Det är bara du själv som säger det. Och det är bara du själv som bestämmer det. För egentligen hur vi än ser ut så har vi alla våra olika brister. För ingen är perfekt. Även fast man kan tro det så är ingen perfekt. Och man behöver inte heller vara det för att ha bra självkänsla.
.
Jag tycker inte att jag är perfekt, tvärtom jag tycker jag är långt ifrån perfekt! Men endå så har jag accepterat att det är såhär jag ser ut och vad ska jag göra åt det? Jag har börjat att försöka strunta i mina brister och istället fokusera på det som jag tycker är snyggt på mig. Och efter jag började intala mig själv det så märkte jag att mina brister var lättare att acceptera och hela mitt utseende kännde jag mig mer och mer säker med.
.
Så alla ni som läser det här - sluta kolla efter era brister i spegeln. Börja att fokusera på det som ni tycker är bra istället. Och alla är snygga på sitt sätt. Man måste bara insé det själv.
Tumblr_m3m12ilkp21rtff84o1_500_large
Tumblr_m3dihizrcg1qkf0lmo1_500_large
Tumblr_m3m6h4epqo1qbkauho1_500_large
Tumblr_m3ky60vj6v1qzq1xvo1_400_large
Tumblr_m3chficul41r80jjso1_500_large
Tumblr_m3k83wyhzq1rtsiyqo1_500_large
Kommentarer
Postat av: Anonym

Skit bra skrivet!

2012-05-07 @ 15:54:30




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0